Schroth Skolyoz Tedavisi

Schroth Skolyoz Tedavisi, cerrahi bir müdahale olmadan skolyoz hastalığının tedavi edilmesi için uygulanan yöntemler olarak tanımlanmaktadır. Schroth Skolyoz tedavisi yöntemi içerisinde kavisli duran omurganın daha normal ve doğal bir görünüme kavuşması amaçlanmaktadır. Buna uygun olarak özel olarak geliştirilen teknikler ve egzersizler ile hastaya Schroth Skolyoz tedavisi teknikleri uygulamaktadır.

Her hastanın ihtiyacı olan gereksinimler ve tedavi yöntemleri farklı olduğu için Schroth Skolyoz içerisinde uygulanan tüm teknikler bireylere göre özelleştirilerek uygulanmaktadır. Genel olarak Schroth Skolyoz egzersizleri yapılırken omurganın üç boyutlu bir düzlem üzerinde döndürülmesi, uzatılması ve stabilize edilmesi sağlanmaktadır. Schroth Skolyoz tedavisi içerisinde doğru nefes egzersizleri de tedavi sürecini oldukça hızlandıran teknikler içerisinde yer almaktadır.

Schroth Skolyoz Tedavisi uygulanırken terapi şeklinde pek çok farklı egzersiz tekniği kullanılmaktadır.

Schroth Skolyoz Tedavisi

Skolyoz( Omurga Eğriliği) Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

• Omurganın görünüş olarak yana doğru eğik bir şekilde olması
  • Omurganın yan ve öne doğru eğik bir yapıya sahip olması
  • Sağ veya sol omuzdan herhangi birinin daha önde ilerlemesi
  • Omuz ile kalçaların simetrik bir şekilde durmaması
  • İlk eğriliğe karşın diğer bir ikinci eğriliğin varlığı
  • Hem sırt hem de bel kısmında büyük baskı ve ağrı hissedilmesi
  • Nefes darlığı ile birlikte hissedilen yorgunluklar
  • Hareket kabiliyetinde kısıtlamalar
  • Eğrilik derecesine göre kişinin duruşunda oluşan bozukluklar
  • Dik durmada ve dik yürümede yaşanılan zorluklar
  • Kıyafetlerin vücut üzerine tam olarak oturmaması
  • Omurgada gözle fark edilecek şekilde kavis oluşumu
  • Yürümede yaşanılan bozukluklar
  • Sırt bölgesinde yaşanılan şiddetli ağrılar

Skolyoz Türleri Nelerdir?

Schroth Skolyoz tedavi yöntemlerinde genel olarak kişiye özel olarak özelleştirilmiş egzersizler tercih edilmektedir.

1. İdiopatik Skolyoz

Nedeni bilinmeyen Skolyoz olarak literatüre geçen İdiopatik Skolyoz hastalığı en sık görülen Skolyoz türü olarak da bilinmektedir. Omurga bölgesinde yana doğru eğikliğin gözle görülecek derecede olması ile kendini belli etmektedir. Omurların kendi etrafında dönmesi de yine İdiopatik Skolyoz türünde en sık görülen belirtiler içerisinde yer almaktadır.

3. Konjenital Skolyoz

Konjenital Skolyoz hastalığı genellikle anne karnındaki bebeğin gelişim süreci sırasında meydana gelen bir hastalıktır. Bu hastalık özellikle hastalığın ilk yılları içerisinde oldukça hızlı bir şekilde gelişme göstermektedir. Erken teşhis de yine Konjenital Skolyoz hastalığını tedavi edilebilmesi için oldukça önemlidir. Konjenital Skolyoz hastalığına genetik sendromlar sebep olabilmektedir.

2. Nöromusküler Skolyoz

Nöromusküler Skolyoz türünün meydana gelmesinde genellikle kas ve sinir hastalıklarının olduğu bilinmektedir. Sinir hastalıkları genellikle beyin ve omurilik bağlantılı olarak meydana gelebilmektedir. Çocukluk döneminde daha sık görülen Nöromusküler Skolyoz hastalığı ilerleyen yaşlarda da ortaya çıkabilmektedir. Nöromusküler Skolyoz türünün tedavi edilmesi için küçük yaşlarda teşhis edilmesi oldukça önemlidir. Nöromusküler Skolyoz tedavi için ise Füzyon tekniği kullanılmaktadır.

4. Doğuştan Skolyoz

Anne karnında bulunan bebeğin omurga gelişimini tamamlama süresi ilk üç aydır. Bu üç aylık süreç içerisinde omurga yapısında oluşan bozukluklar veya anormallikler ile çocuktan doğuştan skolyoz hastalığı meydana gelmektedir. Doğuştan skolyoz hastalığında çocuk doğduktan sonra da büyümesi ile omurgasında meydana gelen bozukluk da gözle görülür şekilde gelişim göstermektedir.

Schroth Skolyoz Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Schroth Skolyoz Tedavisi yalnızca bu alanda uzman olan doktorlar tarafından gerçekleştirilmektedir.

Schroth Skolyoz Tedavisi için bazı teknikler kullanılmaktadır. Schroth Skolyoz tedavisi içerisinde hedef kas simetrisinin düzeltilmesi ve buna bağlı olarak da duruşun hizalanmasını sağlamaktır.

Aynı zamanda omurgada meydana gelen eğriliğin de içbükey tarafında nefes aldırma da Schroth Skolyoz tedavisi için ulaşılması gereken hedefler içinde yer almaktadır.

Kas simetrisi için yapılacak olan egzersizler sırt bölgesindeki kasları direkt olarak etkilemektedir. Zayıflayan kasların güçlenmesini sağlarken dönme açısal solunum tekniği ile de doğru nefes alma tekniği hastaya kazandırılmaktadır. Dönme açısal solunum özellikle Schroth Skolyoz Tedavisi için en önemli evrelerden biridir. Özel bir solunum tekniği kullanılarak uygulanan tedavi yöntemi ile omurgayı nefes alarak döndürmek hedeflenmektedir.

Duruş farkındalığı kazanılması da yine Schroth Skolyoz Tedavisi içerisinde en önemli aşamalardan biridir. Hastanın duruşunu geliştirmek ve günlük yaşam aktivitelerini daha kolay bir şekilde yapabilmesini kazandırmak amaçlanmaktadır.  Schroth Skolyoz Tedavisi ile duruşunuzu daha kötü bir hale getirebilecek duruş alışkanlıklarından uzaklaştırılması hastaya kazandırılan bir farkındalıktır.