Manuel Terapi

Manuel Terapi yöntemi herhangi bir cihaz ya da ekipman kullanılmadan yalnızca el ile uygulanan bir fizik tedavi tekniği olarak tanımlanmaktadır. Manuel Terapi tekniği uygulanırken kullanılan tüm metotlar ile kas ağrıları kas spazmları ve kas gerginlikleri sonrasında oluşan ağrıların azaltılması sağlanmaktadır. Yalnızca elleri kullanarak uygulanan teknikler ile eklemlere baskı yapılarak kasların iyileştirilmesi için eklemler manipüle edilmektedir.

Manuel terapi yöntemi pek çok hastalık için tercih edilen en önemli branşlardan biridir. Pek çok omurga problemi için ve kalça rahatsızlıklarının tedavisinde Manuel Terapi yöntemi tercih edilmektedir. Kişide duruş değişikliğine neden olan tüm kas ve iskelet sorunları için Manuel Terapi etkili olan bir tedavi şekli olarak bilinmektedir.

manuel terapi tedavi yöntemi

Manuel Terapi Yöntemi Hangi Hastalıklar İçin Uygundur?

• Bel ve boyun fıtığı gibi hastalıklarda
  • Bel kayması sorununda
  • Boyun düzleşmesinde
  • Eklem sorunlarında eklemden dolayı meydana gelen hastalıklarda
  • Kas yırtılması ve çeşitli spor yaralanmalarında
  • Donuk omuz rahatsızlığının tedavisinde
  • Hem dirsek hem de el bileği rahatsızlıklarında
  • Kalça çıkığının iyileşmesi sürecinde destek olarak
  • Kalça protezi sonrasında meydana gelen ağrıların azaltılmasında
  • Topuk dikeni rahatsızlığının tedavi edilmesinde
  • Ayak ve ayak bileği rahatsızlıklarında
  • Dirsek problemlerinde
  • Menisküs yırtılması ve çapraz bağ yırtıklarının iyileştirilmesinde
  • Diz protezi sonrasında rehabilitasyon sürecinde
  • Karparl tünel sendromu ve çeşitli el bileği problemlerinin giderilmesinde Manuel Terapi yöntemi kullanılmaktadır.

Manuel Terapi Uygulamasının Avantajları Nelerdir?

Manuel Terapi tedavi yöntemi uygulanırken herhangi bir cerrahi müdahale veya ilaç gibi yan etkenler söz konusu olmamaktadır.

Diğer tedavi yöntemleri ile kıyaslandığında Manuel Terapi yönteminin oldukça hızlı bir şekilde cevap verdiği bilinmektedir. İyileşme sürecini daha kısa sürede gerçekleştirdiği için özellikle spor sakatlanmalarında bireyin kısa sürede tedavi edilmesini sağlar. Manuel Terapi yöntemi içerisinde tedavi seanslarına başlanıldığı ilk günden itibaren hızlı bir şekilde sonuç alınabilmektedir.

Manuel Terapi yönteminin başarı oranı incelendiğinde diğer tekniklere oranla oldukça yüksek bir başarı oranına sahip olduğu bilinmektedir. En sık tercih edilen tedavi çeşitlerinden biri olan Manuel Terapi yönteminde herhangi bir cihaz ya da makine kullanılmadığı için yan etkisi de bulunmamaktadır.

Manuel Terapi tedavi yöntemi sırasında hasarlı bölge üzerine profesyonel masaj ve egzersiz teknikleri ile birebir müdahale edilebilmektedir. Bu işlemler neticesinde hasta kesinlikle alerjik bir reaksiyon ile karşı karşıya kalmaz. Bu durum Manuel Terapi tedavi yönteminin sunmuş olduğu en büyük avantajlardan biridir.

Manuel Terapi yönteminden daha kısa sürede ve etkili bir şekilde yanıt alabilmek için bu alanda uzman olarak hizmet veren doktorlardan destek almalısınız. Hasarlı bölgedeki sorunların giderilmesi ve kas ile eklem yerlerindeki ağrıların geçmesi içi Manuel Terapi yönteminin profesyonel olarak yapılması gerekmektedir.

Etkisini ilk günden itibaren hissettiren bir tedavi yöntemi olan Manuel Terapi uygulamasında ağrılar kısa sürede geçmektedir.

Manuel Terapi Tedavi Yöntemi Nasıl Uygulanır?

Manuel terapi tedavi yöntemi ile ağrılara son!

Manuel Terapi tedavi yöntemi bu alanda uzman olarak görev yapan doktorlar veya fizyoterapistler tarafından yapılmaktadır. Manuel Terapi yöntemi esnasında herhangi bir şekilde ilaç kullanımı gerekmemektedir. Bunun için Manuel Terapi tedavisine başlamadan önce vücudun hazırlanması büyük önem taşımaktadır. Vücudun hazırlanması için ise özel egzersizler ile vücudun uygun şekilde gevşemesi ve ısınması sağlanmaktadır.

Hasta için en uygun tedavi metodu belirlendikten sonra en uygun teknikler takip edilerek Manuel Terapi tedavisi yapılmaktadır. Özellikle aşırı ağrılı sakatlanmalar ve doku hasarlarında tüm Manuel Terapi tedavi teknikleri oldukça hızlı yanıt verebilmektedir. Bu alanda uzman olmayan kişilerden kesinlikle yardım almamanız gerektiğini hatırlatmak isteriz.

Diğer tedavi yöntemlerinden farklı bir şekilde Manuel Terapi yöntemi için tüm hastalık grupları risksiz bir şekilde yararlanabilmektedir. Özellikle tansiyon, şeker veya kalp gibi rahatsızlıklar diğer tedavi yöntemlerinde risk oluşturabilmektedir. Ancak Manuel Terapi yönteminde hiçbir yan etki oluşturacak faktör olmadığı için her hastalık için sorunsuz bir şekilde tedavi uygulanabilmektedir.

Manuel Terapi tedavi yöntemi içerisinde üç farklı teknik kullanılarak tedaviler uygulanmaktadır. Bunlar yumuşak doku mobilizasyonu, ger ve say ile eklem mobilizasyonu teknikleridir. Hastanın gereksinimlerine ve durumuna göre en uygun olan teknik belirlenerek Manuel Terapi yöntemi uygulanmaktadır.

Uzman olmayan kişilerden alacağınız Manuel Terapi tedavi seansları pek çok sakatlanmalara ve yaralanmalara neden olabileceği gibi büyük hasarlara da sebep olabilmektedir.